פתיחה קצת אחרת לנושא – המשמעות במציאת המשמעות

נפתח את השיעור בסיפור המיתוס של סיזיפוס, ניתן להראות את התמונות במצגת המצורפת על מנת להמחיש עד כמה הדמות שלו הפכה לסמל של חיי האדם באשר הוא.
בשקופית האחרונה ישנה השוואה בין סיזיפוס לאטלס. התמונות מאוד דומות, הגורל של שניהם הוא לשאת משא כבד ומייסר.
נשאל את התלמידים האם יש הבדל ומי סובל יותר .
כנראה התלמידים ישיבו שאטלס סובל הרבה פחות כיוון שיש משמעות לסבל שלו (מחזיק את השמים שלא יפלו)
כאן נפתח דיון – מה יש במשמעות שמבטל/מקל את הסבל? עד כדי ההבנה שלהן שעיקר הסבל של סיזיפוס הוא בחוסר המשמעות ולא בעצם המשא הכבד.

לסיום ניתן לתת תרגיל כתיבה

  • עצור רגע אחד בעבודה של סיזיפוס. כשהוא מטפס במעלה ההר, שהוא מגיע לפיסגה, דוחף את האבן במורד, יורד בעקבותיה או מתחיל את המסע מחדש. דמייני את פניו, נסי להיכנס לתוך ראשו וליבו. מה הוא מרגיש? מה הוא חושב? כתוב חמש שורות

  • לו הייתי סיזיפוס – נסה לחשוב האם יש מוצא לקללה של סיזיפוס.

    כתוב המשך חדש לסיפור.

    תודה רבה לעירית הלוי מאולפנת טליה על השיתוף