בחלק זה של הפרק יוצגו חמש שיטות שונות לשאלה מהי משמעות החיים.

רגע לפני שנגשים להעמיק במקורות ובשיטות השונות, כדאי לעצור ולנהל דיון עם התלמידים על שאלה זו.

מהי משמעות החיים שלהם בעיניהם?

לשם מה הם חיים פה בעולם?

 

אפשרות א’

להביא לכיתה דפים גדולים, צבעים, צבעי גואש, פלסטלינה וכד’. לבקש מכל תלמיד לנסות ליצור בדף שלו –  מהי משמעות החיים עבורו.

לאחר היצירה כל תלמיד מציג את עבודתו ומסביר מהי משמעות החיים עבורו. ומכאן השיעור פתוח לדיונים שיעלו באופן טבעי בכיתה.

אפשרות ב’

להביא לכיתה עיתונים וכתבי עת שונים ומגוונים. על התלמיד ליצור קולאז’ שמשקף מבחינתו חיים משמעותיים.

אפשרות ג’ – דורש הערכות מראש

לבקש מן התלמידים לבחור שיר שמשקף בעיניהם חיים עם משמעות. התלמידים בוחרים לפני השיעור את השיר ומוסיפים לו כמה מילות הסבר. בשיעור משמיעים את השירים כולל הצגת המילים. כל תלמיד צריך בתורו להסביר מדוע שיר זה משקף בעיניו חיים של משמעות.

כדאי ליצור רשימה של הדברים שנאמרו ע”י התלמידים ולאחר מכן כאשר ניפגש עם המקורות ננסה לראות האם יש התאמה או אולי ניגוד בין מה שהתלמידים אמרו בכיתה לבין דעותיהם השונות של ההוגים.