המרחב ליצירת שיעור

/המרחב ליצירת שיעור

המרחב ליצירת שיעור משמעותי

מתווה נכון לשיעור משמעותי

מהר”ל – מדריך למורה

מהר"ל, תפארת ישראל, פרק ג' מטרת המקור לאחר שלמדנו במקורות הקודמים על שאיפה פנימית של האדם למציאות נעלה והשתוקקותו "למשהו אחר", שלא תמיד ניתן להגדירו במילים, נלמד בדברי המהר"ל כי השאיפה הפנימית המדוברת מקורה ברצון [...]

הרש”ר הירש – מצגת מלווה שיעור

לפניכם מצגת מלווה לשיעור על מנת לצפות במצגת זו בצורה מיטבית יש להקליק על קישור זה

מהר”ל תפארת ישראל – מערך שיעור

לאדם בניגוד לבע"ח מחד ולמלאכים מאידך, ישנן יכולות שעליו להוציא מן הכוח אל הפועל ולשם כך הוא נדרש לעמל תמידי.   פתיחת השיעור   – ניתן לתלמידים מספר שאלות עליהם יענו כל אחד באופן אישי במחברתו. [...]

מהר”ל – העשרה על המחבר

המהר"ל - יהודה ליווא בן בצלאל המהר"ל נולד בליל הסדר בפולין. אביו היה תלמיד חכם וכן שלושת אחיו. לאחר נישואיו המשיך ללמוד בישיבות בפולין אך איננו יודעים מי היה רבו המובהק. המהר"ל מונה לרבן של קהילות [...]

מהר”ל תפארת ישראל – מבנה המקור

  מטבע הדברים, המהר"ל שחי לפני כחמש מאות שנה לא מתנסח באופן מפורש בסוגיית "משמעות החיים", שכן זהו ביטוי הרבה יותר מודרני. אולם, מתוך דבריו ניתן להגיע לתובנות חשובות לנושא זה. לצורך כך, יש "לתרגם" [...]